اجتماعی

بسته‌های تشویقی شهرداری برای نوسازی پلاک‌های تجمعی تهران



بسته‌های تشویقی شهرداری برای نوسازی پلاک‌های تجمعی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اخ الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ تهران گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه صدور پروانه جهت احداث ١١١٨ واحد مسکونی صورت گرفته است.

منطقه ۱۰ در مسیر موفق نوسازی‌های منطقه

وی ادامه داد: سهم نوسازی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۷۴ پلاک بوده که از این تعداد تا کنون ٢٣٧ پلاک معادل ٥٠ درصد در نوسازی بافت فرسوده شرکت داشته‌اند.

اخ الصنایع افزود: از ٢٣٧ پلاک بافت فرسوده که بر اساس برنامه سازمان نوسازی در نیمه اول سال ۱۴۰۳ می‌بایست نوسازی می‌شدند در شش ماهه نخست سال برای هر ٢٣٧ پلاک پروانه صادر شده است که این امر تحقق ١٠٠ درصدی صدور پروانه جهت نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده را نشان می‌دهد که گویا حرکت درست و موفق در عرصه نوسازی است.

بسته‌های تشویقی شهرداری برای پلاک‌های تجمیعی

اخ الصنایع ادامه داد: به جهت شرایط ویژه منطقه ۱۰ و تراکم و بافت ریز دانه و فرسوده این منطقه نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده یکی از اولویت‌های جدی در حوزه شهرسازی برای مدیریت شهری است لذا ارائه بسته‌های تشویقی جهت مشارکت شهروندان در نوسازی این پلاک‌ها و نیز تجمیع پلاک‌ها صورت گرفته است. به طوری که از ابتدای سال تاکنون جهت ٨٦ فقره پرونده با درخواست صدور پروانه از املاک مجاور دعوت به تجمیع به عمل آمده است.



منبع مهر