اجتماعی

ارائه مستندات نقض حقوق بشردوستانه صهیونیست‌ها به مجامع بین‌المللی



ارائه مستندات نقض حقوق بشردوستانه صهیونیست‌ها به مجامع بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در جلسه با کیت فوربس رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تاکید کرد: با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، بخش عظیمی از مردم این کشور، آواره و مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران، محموله اقلام غذایی، زیستی و دارویی را از طریق هواپیما به کشور لبنان منتقل کرد، افزود: رژیم صهیونیستی اجازه جست وجو و نجات را به هیچ گروه امدادی نمی‌دهد و در بخش‌هایی که بمباران شده، اجازه امدادرسانی به صلیب سرخ و هلال احمر داده نشده است.

کولیوند با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دستور تخلیه ۸ بیمارستان در لبنان را داده و اعلام کرده که در این بیمارستان‌ها نباید هیچ بیماری بستری شود، گفت: برای کمک به مردم جنگ‌زده و آواره لبنان، هلال احمر ایران سوله تولید خودرو در مرز سوریه و لبنان را برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انتخاب کرد و مقرر شد که این محل به مرکزی برای اقامت آوارگان لبنانی و سوریه‌ای تبدیل شود و خدمات درمانی و دارویی در آن ارائه شود.

وی بیان کرد: بیمارستان ۵۷ تختخوابی هلال‌احمر ایران که در این محل راه‌اندازی شد، می‌توانست به تعداد زیادی آواره جنگی، خدمات درمان و اسکان بدهد و تمام اقلام زیستی، دارویی و تغذیه‌ای برای مدت ۳ ماه در این بیمارستان تعبیه شده بود ولی متأسفانه با شلیک ۱۰ موشک این بیمارستان و تمام اقلام و حتی آمبولانس‌ها به طور کامل از بین رفت و سوخت.

کولیوند گفت: این بمباران در حالی انجام شد که از تمام نشانه‌های لازم، برای شناساندن بیمارستان به عنوان مرکز درمانی هلال‌احمر استفاده کرده بودیم. این بمباران خلاف دستورالعمل‌های بین المللی و نقض کامل حقوق بین الملل بشر دوستانه است و باید رئیس فدراسیون صلیب سرخ جهانی این اقدام را محکوم کند و به این وسیله از کیان و حرفه خود دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم هیج گروهی به گروه‌های امدادی هلال احمر و صلیب سرخ حمله و به آنها آسیب وارد کند. باید کریدوری امن تحت نظارت صلیب سرخ برای ارسال اقلام بشردوستانه برای مردم لبنان و سوریه ایجاد شود. در این شرایط لازم است که نمایندگان ارشد صلیب سرخ بازدیدی از لبنان و وضعیت مردم داشته باشند و به عینه ببینند که مردم دچار چه آسیب‌هایی شده اند و تلاش کنند تا این جنگ هر چه زودتر متوقف شود.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید حمله به مراکز امدادی هلال احمر محکوم شود و اسناد آن به مجامع بین المللی ارسال شود، گفت: رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ بایستی صدای هلال احمر ایران در مجامع بین المللی باشد. هلال احمر و صلیب سرخ ایجاد شده‌اند که در این موقعیت‌ها به کمک مردم جنگ زده و بحران زده بروند و نباید مورد حمله قرار بگیرند. رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: مستندات نقض حقوق بشردوستانه را توسط رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو که هفته آینده برگزار خواهد شد ارائه می‌کنیم.



منبع مهر