بلااستفاده ماندن مسیر دوچرخه در زیرگذر استاد معین/آلودگی صوتی شدید در منطقه۹ به واسطه فرودگاه
به گزارش ایسنا، محمد رحیم مرتضوی در نشست خبری امروز (دوشنبه) گفت: منطقه ۹حدود ۱۹۲۱ هکتار وسعت دارد و بخش زیادی از پادگانها و نیز فرودگاه مهرآباد در آن واقع شده است. به طوری که ۱۲۰۰ هکتار آن شامل فرودگاه مهرآباد و پادگان های نظامی میشود و از باقیمانده پارسلها و پهنهها نیز ۵۷ درصد آن بافت فرسوده است. درواقع رتبه دوم را از حیث بافت فرسوده داریم.
وی افزود: ۱۹۵ میلیارد تومان بودجه ما در قالب بودجه عمرانی و خدمات شهری و اجتماعی آن منهای بودجههای هزینهای و حقوق و دستمزد است؛ با توجه به گزارش سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران در حوزه کنترل پروژه احداثی و تملک دارایی سرمایهای با ۸۲.۶ درصد در رتبه اول پیشرفت فیزیکی در بین مناطق قرار داریم که امیدواریم در ۱۵ روز باقیمانده پیشرفت این پروژه را به صد درصد برسانیم.
مرتضوی ادامه داد: در پروژههای توسعه محلهای نیز ۵۳ عنوان پروژه محلهای با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان از ابتدای سال داشتیم که با توجه به تعداد و اعتبار پروژهها رتبه ششم را در بین مناطق داشتیم.
شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: همچنین با توجه به گزارش سامانه کنترل پروژه، منطقه ۹ در ۵۳ پروژه در حوزههای مختلف با ۹۹.۵۷ درصد پیشرفت در صدر جدول سلسله مراتبی پیشرفت پروژههای توسعه محلی قرار دارد و تا پایان سال به صد درصد میرسد.
وی با بیان اینکه از موضوعات مهمی که در عملکرد مناطق ارزیابی می شود حوزه نگهداشت، پیشرفت پروژهها و شاخص درآمد است، اضافه کرد: منطقه ۹ به خاطر شرایط حاکم بر آن و وجود بافت فرسوده و پادگانها و فرودگاه کمترین تعهد را از حیث تحقق درآمد دارد اما امسال با برنامهریزیهای انجام شده در تاریخ ۱۵ دی ۱۴۰۱ صد درصد درآمد نقد خود را محقق کردیم و اولین منطقهای بودیم که این کار را انجام دادیم. تا پایان هفته پنجاهم ۱۰۱ درصد درآمد نقد و غیرنقدی ما تحقق پیدا کرده است.
مرتضوی عنوان کرد: در بحث انضباط مالی کسب رتبه دوم بستن حسابها در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه دوم در اصلاح حسابها، رتبه اول در خصوص حسابهای فی مابین در سازمان املاک را داشتیم.
شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: در بحث پرداخت دیون خود به پیمانکاران سعی کردیم تمام دیون را پرداخت کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام دیون خود به آنها را پرداخت کردیم؛ در بحث بدهی جاری به پیمانکاران در سال ۱۴۰۱ نیز این مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۰ درصد آن را پرداخت کردیم و سعی میکنیم تا پایان سال ۴۰ درصد باقیمانده آن را نیز پرداخت کنیم.
وی افزود: در حوزه شهرسازی و معماری ۱۱ پروژه داریم که هرکدام به مدت ۱۰ سال خوابیده بود که به دنبال حل مشکلات آنها رفیتم، بزرگترین پروژه تجمیعی شهر تهران پروژه سیستانیکا است که این پروژه تجمیعی در محله هاشمی است و با توجه به پیگیریهای انجام شده مصوبهای از کمیسیون ماده پنج گرفتیم. در خصوص صدور پروانه جدید اقدام لازم صورت گرفت.
مرتضوی افزود: در بحث مجتمع ایستگاهی استاد معین مشکلات این پرونده مرتفع و در حال حاضر در مرحله مجدد صدور پروانه است.
شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: پایش طرح تفصیلی منطقه از دیگر اقدامات بود که بر اساس آن حریم ۷.۵ متری خیابان زرند را حذف کردیم. همچنین در خصوص بازآفرینی پایدار محور فتح مطالعات انجام شده و پیشنهادات آن را به کمیسیون ماده پنج ارجاع دادیم؛ در اجرای آرای ماده صد نیز رتبه چهارم را داریم ؛ علاوه بر این در بحث صدور پروانه از ۱۷۵ به ۲۰۰ مورد رسیدیم که تا پایان سال این میزان به صورت تصاعدی افزایش پیدا میکند و تسهیل و تسریع در صدور پروانه از دیگر اقدامات بوده است.
وی اظهار کرد: اجرای ۲۶ هزار و ۱۸۲ متر آسفالت مکانیزه در پروژههای عمرانی، اجرای ۳۴ هزار و ۱۴ متر مربع لکه گیری آسفالت در پروژه های عمرانی، اجرای هزار متر پیادهروسازی در بحث عمرانی، تعریض بزرگراه آیتالله سعیدی به مساحت 3000 مترمربع برای کاهش بار ترافیکی این محدوده، ترمیم و بهسازی شبکه جمع آوری آبهای سطحی در ۳۷ معبر از اقدامات حوزه عمرانی است.
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری و در بحث پروژه یادگار امام (ره) جابجایی درختان در این محدوده انجام شده و راهاندازی شب بازار در خیابان اجتماعی، بازسازی و احداث سرویسهای بهداشتی بوستان ها به تعداد ۵۲ مورد، طراحی و بازسازی شبکه آبرسانی فضای سبز، اجرای طرح شبکه تفکیک از مبدأ پسماند و آغاز پویش سفیران محیط زیست برای نخستین بار در شهر تهران از مهمترین اقدامات این حوزه است.
وی تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل نیز بهسازی پیادهرو و احداث و توسعه مسیر دوچرخه به میزان ۱۲۰۰ متر در خیابان زرند، اجرای ۴ هزار مترمربع اصلاح هندسی، مناسب سازی مسیر عابر پیاده خیابان استاد معین، توسعه و مسقف سازی یک خط در پایانه شمشیری، تعمیر و نوسازی روشنایی زیرگذرهای سطح منطقه و بهسازی و اورهال کردن تمامی ایستگاههای اتوبوس در سطح منطقه انجام شده است.
مرتضوی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه اجتماع امام حسنیها، حضور در ۲۸ مسجد از ۳۴ مسجد موجود در منطقه و انجام ملاقات مردمی در آنها، دیدار با ۶۰ خانواده شهید، ۲۷ مورد ملاقات مردمی، اجرای ویژه برنامهای با موضوع نامهای به آسمان به مناسب سالگرد شهید سلیمانی، برنامه تجلیل از بانوان مدافع سلامت، اجرای طرح هر روز یک مسجد با هدف مشارکت پذیری مردم و گسترش سرمایه اجتماعی و گفتگو بین مدیران و شهروندان از اقدامات حوزه فرهنگی است.
شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: این منطقه تنها منطقهای است که واگذاری املاک فرهنگی را با استعلام قیمت کارشناسی انجام داده است و بحث پادگان جی، ایجاد ایستگاههای جدید مترو ، پیگیری پروژه یادگار امام (ره) و مباحث پیرامونی آن نیز در برنامههای ما در سال آینده قرار دارد.
شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: به واسطه قرار گرفتن فرودگاه مهرآباد در حریم منطقه ۹، شهروندان این منطقه از آلودگی های صوتی شدیدی رنج می برند و انتقال فرودگاه از بافت شهری از اراده مدیریت شهری خارج است و باید در هیات دولت این تصمیم گرفته شود.
وی با بیان اینکه به واسطه فرودگاه، منطقه ۹ از بسیاری شاخصهای رفاهی و خدماتی محروم است، گفت: نیمی از بافت این منطقه در اختیار فرودگاه است که البته مدیران فرودگاه مهرآباد اعلام میکنند که در زمان احداث فاصله قابل توجهی به حریم شهری داشته که به واسطه توسعه شهرنشینی اکنون فرودگاه در حریم شهری قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۹ در خصوص توسعه مترو نیز گفت: ایستگاه استاد معین و ۲ ایستگاه در داخل فرودگاه مهرآباد جزو حریم منطقه ۹ است که با دستور زاکانی قرار شد توسعه خط چهار در محلات این منطقه انجام شود که فعلا مدیریت فرودگاه با این اقدام مخالفت است، بنا داریم از طریق خط چهار مترو را به محلاتی همچون شمشیری، دانشگاه هوایی و همچنین سه راه آذری برسانیم که در صورت تاییدیه فرودگاه و اعلام رای در شورای حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور شرکت مترو این آمادگی را دارد این اقدام انجام شود.
وی تاکید کرد: این منطقه یک هزار و ۹۲۱ هکتار وسعت دارد و بخش زیادی از پادگانها و نیز فرودگاه مهرآباد در آن واقع شده به طوری که ۱۲۰۰ هکتار آن شامل فرودگاه مهرآباد و پادگان های نظامی میشود و از باقیمانده پارسلها و پهنهها نیز ۵۷ درصد آن بافت فرسوده است درواقع رتبه دوم را از حیث بافت فرسوده داریم.
مرتضوی افزود: ۱۹۵ میلیارد تومان بودجه ما در قالب بودجه عمرانی و خدمات شهری و اجتماعی آن منهای بودجههای هزینه ای و حقوق و دستمزد است؛ با توجه به گزارش سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران در حوزه کنترل پروژه احداثی و تملک دارایی سرمایهای با ۸۲.۶ درصد در رتبه اول پیشرفت فیزیکی در بین مناطق قرار داریم که امیدواریم در ۱۵ روز باقیمانده پیشرفت این پروژه را به صد درصد برسانیم.
مرتضوی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اجرای طرح پیاده راه در زیرگذر استاد معین نیز گفت: درحال حاضر مسیر دوچرخه سواری در این زیرگذر مورد استفاده قرار نمیگیرد و فضای مسیر خودرویی کاهش داده بر همین اساس پیشنهاد اصلاح مسیر دوچرخه را ارائه دادیم که تاکنون مورد توافق سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار نگرفته است به این ترتیب فعلا طرحی برای این زیرگذر نداریم.
انتهای پیام