اجتماعی

تلاش کردیم در سه سال گذشته پرونده‌های باز شهری را ببندیم



تلاش کردیم در سه سال گذشته پرونده‌های باز شهری را ببندیم

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی، در بیستمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان پویش «قرار خدمت»، به منطقه ۱۲ پایتخت رفت و مستقیماً در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های فعال منطقه قرار گرفت.

وی در بخش ابتدایی بازدید خود از منطقه ۱۲ تهران در جمع کارکنان شهرداری این منطقه با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، گفت: امام خمینی (ره) در تبیین فرهنگ جهاد فرمودند ما انقلاب اسلامی را با فرهنگ دفاع مقدس صادر کردیم، به تعبیری دیگر بنابر فرمایشات رهبر کبیر انقلاب دفاع مقدس باعث تصرف قلوب مسلمانان جهان شد و پس از این واقعه بزرگ رویه کشورهای اسلامی منطقه نیز مبتنی بر خاستگاه دینی و خودباوری تغییر کرد.

شهردار تهران ادامه داد: در نتیجه گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت اسلامی در منطقه امروز شاهد تغییر معادلات جهانی و جغرافیای جهانی هستیم.

زاکانی افزود: عظمت انقلاب اسلامی ناشدنی‌ها را در دنیای مسلمانان شدنی کرد و بر این اساس امروز دیگر در منطقه خاورمیانه کسی از تهدیدات آمریکا نمی‌هراسد. همه این دستاوردها مدیون ایثار ملت ایران و راهبری امام خمینی و پس از آن مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه پیرامون منطقه ۱۲ شهر تهران نیز گفت: طی سه سال گذشته تلاش ما در تهران معطوف بر این بوده که پرونده‌های باز شهری را ببندیم. به همین جهت بعد از سال‌ها وضعیت ساماندهی ده ونک، کن، نفرآباد و…، نیز در کمیسیون ماده ۵ بسته شد.

زاکانی افزود: اگر بخواهیم منطقه ۱۲ شهر تهران را نیز به اعتلا برسانیم لازم است در منطقه دست به اقدامات بزرگ بزنیم.

در پایان دیدار کارکنان شهرداری منطقه ۱۲ با شهردار تهران از دو کتاب یکی با محوریت زندگی مرشد عباس شیرخدا (چهره ماندگار فرهنگی منطقه ۱۲) و دیگری کتاب اطلس گردشگری قلب طهران رونمایی شد.



منبع مهر