اقتصادی

تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی



تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی – اسلامی است.

وی افزود: روند محتوا سازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن‌ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه‌ای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی‌کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می‌کردند، سریال‌هایی که حتی در صدا و سیما پخش می‌شود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتاب‌های درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده می‌شد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می‌زد.

به گفته برادران هم اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته‌اند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار عرضه شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد.

وی گفت: امسال نشانی که مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده است نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

برادران ادامه داد: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می‌شود که مورد اقبال دانش‌آموزان ابتدایی به خصوص دختران قرار گرفته است.



منبع مهر