اجتماعی

حریق در کارخانه میعانات نفتی گرمسار همچنان ادامه دارد



حریق در کارخانه میعانات نفتی گرمسار همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حریقی که در کارخانه میعانات نفتی شهرک صنعتی فجر گرمسار از ساعت ۱۵:۳۰ امروز دوشنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد و تلاش آتش نشانان از ۹ شهر کشورمان شامل سمنان، گرمسار، تهران، ورامین و سرخه و… تاکنون کم فایده بوده است.

این آتش سوزی تاکنون باعث چهار انفجار عظیم شده و همچنین شعله‌ها زبانه می کشند. شاهدان عینی می‌گویند شعله‌ها در تاریکی شب از چند ده کیلومتر دورتر دیده می‌شود و حجم آتش سوزی بسیار گسترده است.

حجم حریق آنقدر زیاد شده که مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان اعلام کرده نمی‌توان زمان دقیق اطفای حریق را پیش بینی کرد.

بزرگترین نگرانی بعد از مصدومیت و یا خدایی ناکرده جان باختن کارگران، سرایت آتش به کارخانه‌ها و انبارهای اطراف به خصوص انبارهای میعانات نفتی است که در این زمینه اقدامات پیشگیرانه رقم خورده است.

مسئولان اعلام کرده اند که اگر آتش به نقاط دیگر سرایت کند دشوار می‌توان جلوی آن را گرفت.

درباره مصدومان این حریق اظهارات ضد و نقیضی بیان می‌شود برخی مصدومیت شدید و سوختگی دو نفر را تائید کرده اند و برخی دیگر اعلام کرده اند که این آتش سوزی پنج مصدوم داشته است.

امشب رئیس کل دادگستری استان سمنان هم به محل حادثه رفت و از اعزام مصدومان به تهران خبر داد او همچنین از بازگشایی پرونده کارشناسی درباره این رخداد خبر داده است.

استاندار سمنان اما اعلام کرده که از ۹ شهر آتش نشان و وسایل اطفای حریق به منطقه فراخوانده شده است.

سید محمدرضا هاشمی از تلاش مأموران آتش نشانی برای اطفای حریق خبر داده است اما آنطور که از صحبت‌های او بر می‌آید به نظر نمی‌رسد این حریق امشب اطفا شود.

مشکل اینجا است که این کارخانه در حوزه میعانات نفتی مشغول به فعالیت بوده و هر آنچه در آن وجود دارد، قابل اشتعال است.



منبع مهر