دسته‌بندی نشده

دامنه فعالیت‌های اتاق بازرگانی افزایش می‌یابد/ بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد را متحول کند



غلامحسین شافعی عصر دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در آیین افتتاحیه ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان همدان و دومین همایش تجلیل از معتمدان، اقتصادی استان همدان، با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در همدان انجام شده و تعجب می‌کنم که مسئولان دولتی در این جلسه حضور چشم‌گیری نداشتند، البته آیت‌الله طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری این خلاء را پر کرد، گفت: عشق بالا و پیگیری‌های بی‌اندازه ریاست و مجموعه اتاق بازرگانی استان همدان باعث ساخت این ساختمان زیبا و فاخر شد.

وی خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت‌های اتاق بازرگانی بیشتر از این افزایش پیدا خواهد کرد و اعتقاد ندارم که مسئولان کشور اعتقاد بالایی به بخش خصوصی داشته باشند اما معتقدم جبر طوری پیش خواهد رفت که این اتفاق خواهد افتاد و یک روزی در ایران به این یاور خواهند رسید همانطور که بسیاری از کشورها به این باور رسیدند.

شافعی با بیان اینکه آینده نوین و احسن نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب بوده و یک نمونه از آن همین ساختمان زیبا و فاخر در همدان است، ادامه داد: مبلمان و یا منبت کاری مگر غیر از ملایر جایی در ذهن ما وجود دارد؟ مگر در مبحث خشکبار به غیر از تویسرکان و ملایر چیزی به ذهن ما می‌آید؟ همدان در مبحث آموزش عالی نیز همتا ندارد و واقعاً اتاق بازرگانی همدان با توجه به پتانسیل‌های بالای این شهر می‌تواند پیشرفتی باور نکردنی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور تأکید کرد: سال‌هاست به دنبال حل مشکلات اقتصادی هستیم و بسیاری از افراد به فعالان اقتصادی بی‌توجه‌ هستند به طوریکه ادعای گوش دادن به بیانات مقام معظم رهبری را دارند اما جرأت انجام کار درست و حتی عذرخواهی نیز ندارند در صورتی که مقام عظمای ولایت در سال‌های پیش مطرح کردند که ما در اوایل انقلاب در مسائل اقتصادی اشتباه داشتیم و در عین بزرگواری عذرخواهی کردند.

وی اضافه کرد: باید صحبت‌های رهبری را درست اجرا کنیم، اگر اینطور شود همه چیز درست خواهد شد اما با ادامه این وضع اقتصاد و عدم توجه به فعالان اقتصادی اقتصاد ما روبه افول می‌رود، دولت و فعالان اقتصادی باید مکمل یکدیگر باشند در این صورت امکان هر نوع جهشی را در کشور داریم.

شافعی در پایان گفت: بررسی آمار بانک های جهانی نشان می‌دهد کشور ایران هفتمین کشور ثروتمند دنیا به لحاظ سرمایه طبیعی است؛ سرمایه طبیعی ما ۱۶ برابر و هفت برابر کره و ژاپن و ۷۰۰۰ برابر کشور سنگاپور است و اقتصاد کشور را می‌تواند بخش خصوصی متحول کرده و بهبود بخشد.

در ادامه نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انسان‌ها در دنیا وظیفه عمران دارند و آقای زبردست در زمان حضور در استانداری ساختمان فاخر آن جا را ساختند و انصافاً ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان نیز بسیار فاخر ساخته شده است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی خاطرنشان کرد: جای خوشحالی دارد با پیشرفت اتاق بازرگانی همدان تجارتی سالم در استان شکل بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه از سال ۹۴ وارد اتاق بازرگانی استان شدم و این اتفاق با شعار “اتاق برای همه” رخ داد، اظهار کرد: افتتاحیه ساختمان با انتخابات اتاق استان مصادف شد و بنده به دنبال این بودم که شائبه‌ای در این زمینه پیش نیاید.

علی‌اصغر زبردست افزود: زمانی که وارد شدم افزون بر ۲۸۰ عضو با کارت بازرگانی داشتیم و فعالیت‌های اقتصادی در پوشش اتاق درآمده بود و اتاق همدان درجه ۴ به حساب می‌آمد و ما این تعداد را در دوره بعد به ۸۵۰ نفر افزایش دادیم و پس از ورود ویروس منحوس کرونا این تعداد به حدود ۵۶۰ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی استان همدان مظلوم واقع شده‌اند و همیشه به دنبال کمک به آنها بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: رتبه نخست بخش آموزش کشور شدیم و کرسی‌های کشوری همدان را افزایش دادیم و کمیسیون‌ها را فعال‌تر و بیشتر کردیم و باید این خودباوری را در میان فعالان اقتصادی استان ایجاد کنیم که بخش خصوصی باید جایگاه بسیار بالایی داشته باشد و دولت به آن توجه کند.

زبردست بیان کرد: افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این ساختمان جدید و مدرن اتاق شد و به دنبال تکمیل کامل ظرفیت‌های این ساختمان هستیم.

طاهره ایزدی، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز مطرح کرد: این ساختمان با ظرفیت‌ها و توانایی‌های همدانی‌های توانمند ساخته شد. بسیار خوشحالیم که این کار بزرگ را انجام دادیم و پس از ساعت‌ها بررسی و برنامه‌ریزی و روزها زحمت عزیزان این اتفاق رخ داد و ۹۶۰۰ متر بنا داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور به همراه هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران امروز عصر در همدان برای شرکت در آیین افتتاحیه ساختمان نوین اتاق بازرگانی استان و مراسم تجلیل از معتمدان اقتصادی همدان حضور پیدا کردند و در پایان از فعالان اقتصاد تجلیل شد.

انتهای پیام



منبع ایسنا