شکایت گران فروشی و کم فروشیها را به تعزیرات حکومتی اطلاع دهید
علی فرهادی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد و گزارشهای مردمی به سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در خصوص عملکرد سامانه ۱۳۵ از ابتدای سال جاری تا ۲۶ اردیبهشت ماه، تعداد هزار و ۳۷۳ شکایت به ثبت رسیده است که از این تعداد ۷۱۴ مورد گران فروشی، ۱۶۰ مورد کم فروشی، ۱۳۰ مورد عدم درج قیمت بر روی اجناس، ۶۸۰ مورد تقلب، ۱۸۶ مورد اخفا و امتناع از عرضه، ۵۶ مورد عرضه کالا خارج از شبکه، ۱۴۲ مورد فروش اجباری و ۴۳ مورد عدم رعایت ضوابط بهداشتی گزارش شده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه بیان کرد: از تعداد اعلام شده هزار و ۲۶۵ شکایت به شعبه ارجاع شده است، و برای هزار و ۱۴۱ مورد پرونده تشکیل شده است. لازم به ذکر است تاکنون به ۴۹۳ مورد از شکایات رسیدگی شده است.
وی بیان داشت: سامانه ۱۳۵ یک میز خدمت الکترونیک سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat۱۳۵.ir است که از سوی سازمان تعزیرات حکومتی راه اندازی شده تا در صورتی که افراد، با مواردی مانند کم فروشی، اجرا نکردن ضوابط قیمت گذاری، گران فروشی، نداشتن پروانه کسب یا بهرهبرداری، اجرا نکردن تعهدات وارد کنندگان و تولید کنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، فروش اجباری، احتکار و… مواجه شدند، بتوانند در صورت داشتن مدرک قابل ارائه، از طریق این سامانه، اقدام به ثبت شکایت خود کنند. لازم به ذکر است تمامی مراحل رسیدگی تا صدور حکم از طریق ارسال پیامک به اطلاع شاکی خواهد رسید.