سیاسی

ضرورت برداشتن سقف کارانه برای پزشکان در مناطق محروم



دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور دکتر شهریاری و  مسئولان ارشد کشوری و استانی پیرامون مشکلات حوزه بهداشت و درمان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، تجهیزات پزشکی و اورژانس و  پایگاه‌های اورژانس بین‌راهی مطرح شد و تصمیمات خوبی در یان راستا اخذ شد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در نهایت قول دادند که نسبت به تامین اعتبار برای احداث زیرساخت‌های بیمارستان‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع کارانه پزشکان که ۱۰ ماه تاخیر دارد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که تامین اعتبار شود.

ابراهیمی در خصوص کمبود نیروی انسانی در لرستان، گفت: کمیسیون بهداشت مجلس وزارتخانه را موظف کرد نسبت به تامین نیرو در اسرع وقت اقدام و بدهی شرکت‌های دارویی که مطالبه اصلی بود در  این جلسه مطرح شد.

وی با بیان اینکه مساله جوانی جمعیت و فرزندآوری، ماندگاری پزشک، ایجاد خوابگاه متاهلی دانشجویی، ایجاد خوابگاه و ساختمان مسکونی برای پزشکان و برداشتن سقف کارانه برای آنان در مناطق محروم، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ استان چنین جلسه‌ای برگزار و کمیسیون بهداشت مجلس تمام قد دانشگاه علوم پزشکی لرستان را حمایت کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تسریع در روند اخذ مجوز ماده ۲۳ بیمارستان‌های دوم سلسله و دلفان، بیمارستان‌های جدید رومشکان و بروجرد به جهت قرار گیری در پیوست یک بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، افزایش بودجه عمرانی تخصیص یافته برای بیمارستان‌های در حال احداث نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود در بودجه سال ۱۴۰۲، دستور خرید ۱۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودرو شاسی بلند و تعدادی موتورلانس تجهیز شده به همراه رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی به نسبت نرم کشوری، رفع مشکلات و موانع موجود در استخدام نیروهای درمانی که در ایام کرونا در حوزه بهداشت و درمان مشغول به ارائه خدمت بودند و تخصیص برخی تجهیزات پزشکی مانند MRI و CTSCAN به بیمارستان‌های حائز شرایط را از دیگر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام



منبع ایسنا