سیاسی

قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود



قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، گفت: خود و شما را دعوت به حریم نگهداری برای ذات مقدس الهی می کنم. در روایتی کم نظیر از پیغمبر اکرم است که فرمودند، شما را دعوت به تقوای الهی می‌کنم و سفارش شما را هم به خدا می‌کنم که هوای بندگانش را داشته باشد.

وی‌افزود: بهشت را به آنان که خود را کسی حساب می‌کنند و می‌گیرند نمی‌دهند، بلکه به آن‌هایی بهشت را می دهند که در برابر خداوند و خلق خداوند متواضع هستند.

آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس ایثارگران و چند روز اخیر جنگ لبنان، اظهار کرد: در روایتی از اصول کافی در جلد پنج صفحه ۵۹ آمده است که امام صادق فرمودند، امیرالمومنین اگر از جایی که می‌گذشتند ومی‌دیدند که دو مسلمان با یکدیگر دعوا می‌کنند، به آنان می‌فرمود که پروا داشته باشید با یکدیگر کنار بیایید و برادرانه زندگی کنید. این نصیحت اخلاقی مولا علی علیه السلام است.

وی افزود: هفتم مهر سالگرد شهادت سرداران شهید فلاحی، کلاهدوز، جهان آرا و فکوری در سال ۱۳۶۰ است که یاد آنان را گرامی می‌داریم و آرزوی علو درجات برای آنان داریم. همچنین این روز
به نام و یاد بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است. آنان پیشگامان شهادت بودند و یادشان را گرامی می‌داریم و آرزوی پر رهرو بودن راهشان را داریم.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: نهم مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی است. مناسب است به این بهانه و مناسبت با این مظلومان همراهی شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تلخ معدن طبس بیان کرد: در هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم. حادثه تلخ ریزش معدن مصیبت بزرگی بود که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تسلیت آن را گفتند و مسئولان هم پای کار آمده‌اند برای آنکه آلام [حادثه دیدگان و خانواده‌های آنان] را کاهش دهند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر به دیدار خدا رفتند، ۱۵ نفر مجروح شدند و آنچه که مهم است این است که این بلایا دقیق بررسی شود و اگر قصور یا تقصیرهای احتمالی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، جدا پیگیری شود، زیرا جان مردم برای ما ارزشمند است؛ خصوصاً که این بندگان خدا که برای معیشت خودشان در عمق چند صد متری زمین می‌روند و باید جانباختگان و بازماندگانشان را تکریم کرده و احترام ویژه برای آنها داشت.

در حال تکمیل…



منبع مهر