سیاسی

واردات اندک محصولات ایرانی به بنگلادش به دلیل ضعف ارتباط تجار



واردات اندک محصولات ایرانی به بنگلادش به دلیل ضعف ارتباط تجار

به گزارش خبرنگار مهر، منجورول کریم خان چودری ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی فرصت‌های تجاری کشورهای بلاروس، مالزی و بنگلادش در اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد: محصولات کشاورزی خوبی در ایران و بازار مناسب آن در بنگلادش وجود دارد اما به دلیل نبود ارتباط مناسب بین تجار و فعالان اقتصادی هم اکنون مقدار کمی از این محصولات وارد بنگلادش می‌شود.

وی به تعریف یک سازکار و ایجاد یک سامانه برای تعاملات مالی تأکید کرد و گفت: نقش دولت‌ها در این زمینه با اهمیت است و فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید در شکل گیری مشارکت و تعاملات تجاری تلاش کنند.

سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران میزان تعاملات تجاری ایران با بنگلادش در زمان حاضر را سالانه ۱۰۰ میلیون دلار برشمرد و افزود: این رقم ظرفیت رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار را دارد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت و ارتباط هر چه بیشتر فعالان اقتصادی ۲ کشور، یادآور شد: بنگلادش در حوزه دارویی و نساجی فعال است و بسیاری از محصولات شیمیایی، پتروشیمی و سیمان را از ایران وارد می‌کند.

کریم خان چودری با بیان اینکه برخی از سنگ‌های معدنی نیز از زنجان وارد بنگلادش می‌شود، عنوان کرد: فعالان اقتصادی ایران از بازار بنگلادش اطلاعات کافی دارند و فعالان بنگلادش هم موقعیت‌های ایران را به خوبی می‌شناسند.

وی اشاره به نزدیکی دو کشور به لحاظ سرزمینی خاطرنشان کرد: تجار زبان همدیگر را خوب متوجه می‌شوند لذا باید نسبت توسعه روابط دقت و تلاش شود.



منبع مهر