اجتماعی

کرمان باید جزو پنج مقصد اصلی گردشگری کشور باشد



کرمان باید جزو پنج مقصد اصلی گردشگری کشور باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا صالحی‌امیری شامگاه یکشنبه در بدو ورود به استان کرمان در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان در جمع خبرنگاران، انگیزه خود از سفر به این استان را بازدید از برخی طرح‌های گردشگری و بررسی پروژه‌های مختلف از جمله در منطقه شهداد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشتاز و قطب ایران است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: استاندار سخت کوش و همه مسئولان کرمان تمامی ظرفیت‌های خود را صرف توسعه استان کرده اند و این استان در مسیر توسعه ملی پیشتاز است.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری در استان کرمان ۱۰۰ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعال است و در شهداد که قطب گردشگری برای افراد خارجی و ایرانیان محسوب می‌شود بیش از ۱۰ پروژه در مرحله اجرا قرار دارد.

صالحی امیری افزود: در کرمان ظرفیت‌های ناشناخته زیادی وجود دارد که باید بر روی آنها تمرکز کرد و حوزه گردشگری سلامت یکی از آنها است.

وی گفت: در حوزه میراث فرهنگی کرمان سابقه طولانی دارد و در حوزه صنایع دستی یکی از کانون‌های اصلی کشور است که بنا داریم از شهرستان‌های آن نیز بازدید کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: قبل از انقلاب استان کرمان در رده نوزدهم توسعه در کشور قرار داشت، اما در حال حاضر این استان جزو پنج استان توسعه یافته کشور است.

وی افزود: مردم با فضیلت کرمان شایسته بهترین‌ها هستند و عزم دولت بر این است که در آینده کرمان شاهد تحولات زیادی باشد.

قدیمی‌ترین زیستگاه بشر

صالحی امیری همچنین با اشاره به کاوش‌های باستان شناسی در تپه کُنار صندل جیرفت تاکید کرد: جیرفت یکی از کانون‌های تمدنی ایران است و اگر نظریه مردم‌شناسی در این منطقه به اثبات برسد اتفاق بزرگی در جهان شکل می‌گیرد؛ این منطقه قدیمی‌ترین زیستگاه بشر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم همایش بین المللی باستان شناسی جیرفت را داشته باشیم و از باستان شناسان معروف دنیا دعوت کنیم تا یک بار دیگر ظرفیت این تمدن شناخته شود.

صالحی امیری گفت: نخستین سفر من پس از رأی اعتماد به استان سیستان و بلوچستان بود که تغییرات بسیار محسوسی در آن شکل گرفته است؛ سیاست شخص رئیس جمهور و دولت توسعه صنعت، تجارت، گردشگری و در مجموع توسعه سواحل جزو سیاست‌های دولت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سواحل ما از خرمشهر تا چابهار و از آشوراده تا بندر انزلی با فضایی مواجهیم که می‌تواند قطب گردشگری دریایی ما باشد و نیاز مند نگاه ویژه است.وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: برای اینکه گردشگری دریایی داشته باشیم، باید تأسیسات دریایی ایجاد تا گردشگر جذب کنیم اما متأسفانه سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و در این راه جلسات زیادی با مسئولان ذیربط داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: در حوزه دریایی و با توجه به بنادری که شکل گرفته است در آینده‌ای نه چندان دور باید در حوزه دریانوردی فعال‌تر باشیم.



منبع مهر