اجتماعی

هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های امدادرسان به لبنان آمادگی دارد



هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های امدادرسان به لبنان  آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیام‌هایی جداگانه به رئیس صلیب سرخ لبنان، وزیر بهداشت و مدیر منطقه‌ای خاورمیانه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ضمن محکوم کردن حملات گسترده و بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به لبنان، از آمادگی این جمعیت برای ارسال محموله امدادی و بشردوستانه و اعزام تیم های امدادی به این کشور برای کمک به مردم حادثه دیده خبر داد.

بخشی از متن پیام‌های جداگانه پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر خطاب به وزیر بهداشت لبنان، رئیس صلیب سرخ لبنان و مدیر دفتر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به شرح زیر است:

جناب آقای آنتوان الزوقبی
رئیس محترم جمعیت صلیب سرخ لبنان

حسام الشرقاوی؛ مدیر دفتر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر

فیراس ال عبید وزیر بهداشت عراق

با سلام و احترام،
خبر ناگوار حادثه تلخ که اخیراً در منطقه ضاحیه لبنان به وقوع پیوسته است، قلب ما را به شدت جریحه‌دار کرد.

این حادثه، باعث از دست رفتن جان تعداد زیادی و صدمه دیدن جمعی از هموطنان شما گردیده و موجب ایجاد رنج و اندوهی مضاعف شده است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این حمله تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیدگان این واقعه دلخراش، این اقدام تروریستی را محکوم نموده و اعلام می‌دارد که در این لحظات سخت در کنار شما و مردم شریف لبنان هستیم.

ما به عنوان یک نهاد بشردوستانه، همواره آماده‌ایم تا در ارائه هرگونه کمک و حمایت به شما و هموطنانتان، از جمله ارسال محموله و اعزام تیم های امدادی هیچ تلاشی دریغ نکنیم.بسیار امیدواریم که با همدلی و همراهی یکدیگر، بتوانیم از این بحران عبور کنیم و به سطحی بالاتر از انسجام و همکاری در زمینه‌های بشردوستانه دست یابیم.

با آرزوی تسلی خاطر برای خانواده‌های قربانیان و بهبودی هر چه سریع‌تر برای مجروحان، در انتظار همکاری‌های بیشتر و تبادل تجربیات در جهت بهبود وضعیت بشری در آینده خواهیم بود.

با احترام،
پیرحسین کولیوند
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران



منبع مهر